dinsdag 20 januari 2015

Down-actrice Gitte Wens maakt opvallend tv-debuut in ‘Familie’

Down-actrice Gitte Wens maakt opvallend tv-debuut in ‘Familie’
De VTM-reeks Familie heeft er een opvallend nieuw gezicht bij. Gitte Wens (22) uit Oud-Turnhout, actrice met het syndroom van Down, drukt voortaan als Lientje mee haar stempel op het Familie-avontuur. Het is de eerste keer dat iemand met Down een hele poos meedraait in een Vlaamse soap.
In Familie verwelkomde Rita (Jacky Lafon) gisteren haar pleegkind Lientje. Het personage raakt de komende weken betrokken in een nieuwe verhaallijn waarin ook nieuwkomers Peter Van Asbroeck, Manou Kersting en Karin Jacobs worden geïntroduceerd. De Antwerpse Gitte Wens, actrice met het syndroom van Down, neemt Lientje voor haar rekening. ‘Voor mij is dit een absoluut hoogtepunt’, vertelt ze. ‘Ik ben een grote fan. Plots stond ik tussen de personages die ik zo goed ken van op tv. Op de eerste opnamedag had ik kriebels in de buik.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten